Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 94 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Scrum Values and Principles: Design of a Multimedia Learning Environment for the Study Programme English in Electrical Engineering and Informatics
Borovskiy, Sergey ; Smutný, Milan (oponent) ; Ellederová, Eva (vedoucí práce)
This bachelor’s thesis aims to provide a theoretical framework for the application of the Agile method, namely Scrum, into the English Language Teaching process. Besides, the thesis contains a practical part that serves as an illustrative example of such an implementation presented for demonstration purposes in an environment of a lightweight management software named Trello. The Content and Language Integrated Learning approach is used to assist in the accomplishment of the objectives set in the thesis. Provided that CLIL is a dual-focused method, the Trello board comprises the materials of the subject Electrical Engineering taught in the English in Electrical Engineering and Informatics study programme at the Faculty of Electrical Engineering and Communications at Brno University of Technology. Therefore, the practical part combines both a professional subject and linguistically oriented materials.
Distanční vzdělávání žáků s tělesným a kombinovaným postižením na 2. stupni základní školy
Proxová, Karolína ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Diplomová práce se věnuje distančnímu vzdělávání žáků s tělesným a kombinovaným postižením, u kterých dominuje tělesné postižení. Zaměřuje se na žáky 2. stupně základních škol zřízených podle § 16 odst. 9 školského zákona. V teoretické části jsou krátce charakterizováni žáci s tělesným a kombinovaným postižením. Dále jsou zde uvedeny podmínky, specifika a možnosti vzdělávání této cílové skupiny v České republice. V kapitole o distančním vzdělávání jsou uvedeny formy výuky, její organizace, specifika, přínosy a úskalí pro žáky dané skupiny a jejich pedagogické pracovníky. Součástí práce je kvalitativní výzkumné šetření, které bylo realizováno pomocí polostrukturovaných rozhovorů se třinácti pedagogickými pracovníky čtyř škol. Cílem výzkumného šetření bylo zjistit, do jaké míry a v čem podle pedagogických pracovníků ovlivnila zkušenost s nařízenou distanční výukou vzdělávání žáků s tělesným postižením. Podle výsledků výzkumu je pro efektivní distanční výuku žáků s tělesným postižením nezbytná individualizace a přítomnost další osoby, nejčastěji rodiče. Zásadním přínosem je rozvoj digitálních kompetencí žáků a jejich pedagogických pracovníků. Pozitivním zjištěním je, že většina pedagogických pracovníků nepozoruje žádné negativní dopady, které by po distanční výuce přetrvávaly. Největším úskalím byla...
Vliv koronavirové pandemie na vzdělávání v roce 2021
Vlasáková, Petra
Bakalářská práce se zabývá dopadem pandemie COVID-19 na vzdělávání v České republice, především z pohledu žáků střední odborné školy. Teoretická část seznamuje s využitím průběhem pandemie, s dopadem pandemických opatření na formy vzdělávání a využití digitálních technologií ve výuce před pandemií i během ní. Praktickou část tvoří výzkum, který formou dotazníkového šetření mapuje dopad distanční výuky na vzdělávání žáků na vybrané střední škole. Ukazuje úroveň znalostí žáků i pedagogů a připravenost škol v průběhu pandemie COVID-19. Výstupem šetření jsou doporučení, jak zefektivnit distanční výuky během pandemie.
Dopady distanční výuky na vzdělávání v oboru kuchař-číšník
Poustecká, Petra ; Straková, Jana (vedoucí práce) ; Dvořák, Dominik (oponent)
NÁZEV: Dopady distanční výuky na vzdělání v oboru Kuchař-číšník ABSTRAKT Diplomová práce se zabývá distanční výukou odborného výcviku na středních odborných učilištích v době mimořádných epidemiologických opatření v letech 2020 -2021 a jejími dopady. Reaguje na situaci v českém školství během pandemie Covid - 19, kdy byla zavedena distanční výuka nejen na základních a středních školách, ale i na vysokých školách z důvodů omezení šíření nákazy. Je rozdělena do dvou částí, a to část teoretickou a část praktickou. V teoretické části jsou popsána protiepidemiologická opatření, která byla uvedena do praxe na základě vládních nařízení. Dále teoretická část sumarizuje výsledky dostupných výzkumů zabývajících se distanční výukou. Teoretická část také popisuje vzdělávání v oboru kuchař - číšník. Jedním z hlavních okruhů zájmu je průběh a výsledky závěrečných zkoušek na učebním oboru kuchař - číšník. Závěrečné zkoušky v učebních oborech byly diskutovány s ohledem na absenci odborného výcviku. Teoretická část tedy pojednává rovněž o praktické výuce a závěrečných zkouškách. Praktická část diplomové práce se zaměřuje na zkušenosti učitelů odborného výcviku na různých školách stejného zaměření v době pandemie. Pojednává o tom, jakým způsobem byl vyučován odborný výcvik, jaké platformy byly v rámci výuky využívané, jak...
Problematika péče o děti v domácím prostředí v nouzovém stavu
CVRČKOVÁ, Zlata
Bakalářská práce se zabývá problematikou péčí o děti v domácím prostředí v nouzovém stavu. Cílem bakalářské práce je zjistit, jak uzavření škol z důvodu nouzového stavu ovlivnilo rodiče v pracovní sféře a ve společnosti. V teoretické části se nacházejí čtyři kapitoly, které vymezují období mladšího školního věku, onemocnění Covid-19, nouzový stav a distanční výuku. Praktická část je vypracována za pomocí kvantitativní výzkumné strategie využívající metodu dotazníkového šetření. Respondenty se stali rodiče dětí, které byly ve školním roce 2020/2021 ve věku 6 až 12 let a účastnily se distanční výuky v období uzavření škol z důvodu rozšiřujícího se onemocnění Covid-19. Celkem se výzkumu zúčastnilo 77 respondentů. Data, která byla získaná pomocí dotazníkového šetření byla následně zpracována a analyzována v programu Microsoft Excel. Výsledky výzkumu ukázaly, že rodiče, kteří neměli možnost a jejich zaměstnání neumožňovalo práci z domova za dob pandemie stěží zvládali spojení péče o děti a pracovních povinností a museli využívat pomoci ostatních členů rodiny a přátel. Naopak u rodičů, kteří tuto možnost měli, bylo spojení práce a péče o dítě o něco snazší. Bakalářská práce může sloužit jako zpětná vazba pro sociální pracovníky s rodinou s dětmi, ale i pro učitelé o tom, jak domácí výuka a péče o dítě ovlivnila rodiče za dob nouzového stavu.
Distanční výuka informatiky na specializovaných středních školách
BOBER, Patrik
Tato bakalářská práce se zabývá zmapováním distanční výuky na střed-ních školách se specializací na informačních technologie a ICT. Realizoval jsem osm polostrukturovaných hloubkových rozhovorů s vytipovanými učiteli informačních technologií. Tyto učitele jsem vybíral na základě vyhledávání vhodných škol po České republice prostřednic-tvím Google. Dále jsem vedl pro triangulaci získaných dat rozhovory s žáky, kteří v době výzkumu byli studenty těchto učitelů. Během rozhovorů mě zajímalo, jak probíhala distanční výuka z pohledů učitelů a také jaké metody byly v rámci výuky použity. Dále mě zajímalo, jaké nástroje dotazovaní při výuce používali. Rovněž jsem objasnil rozsah a metody při synchronní a asynchronní výuce ve kterých také uvádím, jak se dané cíle a metody proměnily v důsledku distanční výuky. Také jsem se zaměřil na efektivitu distanční výuky oproti prezenční výuce a na pře-kážky bránící efektivní distanční výuce. V rámci toho jsem také zjišťoval pozitiva a negativa distanční výuky. V neposlední řadě mě zajímalo, jaký vliv, měla zkušenost dotazovaných z distanční výuky, na budoucí pre-zenční výuku informačních technologií a ICT. V teoretické části popisuji metody výuky využitelné při výuce informati-ky a ICT.
Vliv distanční výuky na rodinné klima žáků 1. stupně ZŠ
HEJNÝ, Filip
Bakalářská práce zkoumá vliv distanční výuky na rodinné klima v domácnosti žáka 1. stupně základní školy. Práce kombinuje teoretické poznatky z psychologie rodiny a analýzu infrastrukturálních požadavků distanční výuky. Praktická část zahrnuje kvantitativní výzkum zaměřený na ověření předpokládaných dopadů distanční výuky na rodinné klima. Závěrem je zhodnocení výsledků výzkumu a celkového dopadu distanční výuky během pandemie covidu-19 na rodinné klima.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 94 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.